%
øget opfattelse af Sunset Boulevard som værende bæredygtige blandt målgruppen
%
flere solgte børnemenuer
træer plantet

Sunset Boulevard er blevet ’dem med træerne’. For Sunset er lykkedes med at fjerne alt legetøj fra børnemenuen og i stedet plante træer. Og nu beviser tallene det, vi spåede: At de gode initiativer er lige så gode for bundlinjen som for skovbunden.

I efteråret 2020 opfordrede vi Sunset Boulevard til at træffe et modigt valg baseret på vores indsigter i markedet. Vi opfordrede dem til at fjerne al legetøj i deres børnemenu. I stedet skulle de plante træer for hver solgt børnemenu. Den var Sunset med på. Vi har optur over, at legetøj i børnemenuerne nu er fortid på Sunset og over alle de træer, Danmark kan se frem til at få plantet – og så har vi optur over, at initiativet efterfølgende gav endnu flere forældre lyst til at købe en børnemenu på Sunset Boulevard.

Lige siden de legetøjsfri børnemenuer så dagens lys, har initiativet været en succes. Så i slutningen af 2021 var det tid til at markedsføre konceptet bag børnemenuen. Vores analyse viste dog, at målgruppen ikke opfattede Sunset Boulevard som en restaurant for børn.

Børnevenlig kommunikator

Med den indsigt var der behov for at skabe et univers, som instant blev afkodet som ’børnet’ for at påvirke målgruppen. Det var oplagt at bevæge os i dyreverdenen for referencen til det grønne og naturen – og så valgte vi den frække og modige ræv som et symbol på Sunset Boulevards mod til at være ’den frække dreng i fastfood klassen’, som tør gøre tingene anderledes, præcis som de har gjort det ved at fjerne legetøjet i børnemenuerne.

Film2 x branding + taktisk x offline x online = succes

Med konceptet klar, gjaldt det nu om at nå ud til målgruppen med det. Her blev strategien at rykke ind med en brandingkampagne for bred attention opfulgt af en taktisk kampagne, der skulle booste salget, efter brandingkampagnen havde gjort sit forarbejde. Begge kampagner blev eksekveret som film, som blev indrykket på TV og i biffen. Og naturligvis på social

play

Vi rykkede også massivt ind på social og programmatic display med både brandingfilmen og de taktiske budskaber, sideløbende med tv- og biografindsatsen.

Og det gav pote  (… for nu at blive i dyre-lingoen )

iphone

I kampagneperioden steg salget af børnemenuer med 106 %.

Og målgruppens kendskab til de nye børnemenuer steg med 100 %. Desuden er der nu 50 % flere personer i målgruppen, som anser Sunset Boulevard for at være bæredygtige. Dobbelt-win!

Ræven lever videre i restauranterne

Kampagnen er slut nu – men træplantningen fortsætter og legetøjet forbliver fortid. Og ræven lever videre i bedste velgående i restauranterne på bakkeservietter, take-away-poser og menutavlen – op på det diplom, der altid følger med i børnemenuen som tak for, at man er med til at plante træer

Ræven lever videre i restauranterne

Kampagnen er slut nu – men træplantningen fortsætter og legetøjet forbliver fortid. Og ræven lever videre i bedste velgående i restauranterne på bakkeservietter, take-away-poser og menutavlen – op på det diplom, der altid følger med i børnemenuen som tak for, at man er med til at plante træer

Vi planter i gennemsnit et træ hvert femte minut

Og netop det sidste tal er nok også hjulpet lidt på vej af Sunset Boulevards træplantningsevents, hvor gæsterne inviteres med ud i naturen, når træerne, sættes i jorden. De træer, som gæsterne selv har slået rødder til ved at købe børnemenuer hos Sunset Boulevard. Og her er børnene selvfølgelig inviteret med. Det er en sjov, meningsfuld og lærerig oplevelse for de små, og så synes vi også, at gæsterne fortjener at få den fulde oplevelse af, at de er med til at gøre den gode gerning – fordi … det er de i allerhøjeste grad! Det er jo rent faktisk gæsterne, der bestemmer hvor mange træer, der bliver plantet.

Og i skrivende stund har vi Sunset Boulevard, sammen med deres gæster, sat mere end 200.000 træer i jorden, fordelt rundt i Danmark. (triple-win nu ). Og den indsats er naturligvis on-going – and counting

Oh how we love it, når vi kan bevise, at bæredygtighed og bundlinje ikke er to ting,
der spænder ben for hinanden, men faktisk er … vejen til fremtidens succes

%
øget opfattelse af Sunset Boulevard som værende bæredygtige blandt målgruppen
%
flere solgte børnemenuer
træer plantet
Susan SkovCustomer Success Manager+45 29 70 84 85susko@step.dk

Er du klar til grøn omstilling og at skabe en bæredygtig forretning?

At hjælpe brands med at iværksætte initiativer med fokus på miljø, klima og bæredygtighed er noget af det bedste, vi ved. Derfor finder du blandt vores medarbejdere også en Sustainability Manager, som kan give ekspertrådgivning på området.

Vi vil elske også at hjælpe dig med at gøre verden (og bundlinjen) grøn og skabe en mere bæredygtig forretning. Ring til Susan, hvis vi skal tage en snak om det. Susan er en erfaren bureaukvinde, der har arbejdet med branding og implementering af bæredygtighedsinitiativer i +15 år. Du er ikke i tvivl om, at hun vil alle det bedste – også dit brand. Hvis du kan høre godt humør og smil gennem telefonen, så har du ringet helt rigtigt.

mail

Vil du være up-to-data?

Sign up til vores nyhedsbrev her, og hold dig opdateret på de nyeste muligheder i forhold til at gøre din forretning og kommunikation mere datadrevet (læs: succesfuld):

❤️ VIDEN OG INDSIGTER
Du elsker det. Vi elsker det. Vi sender det.

🖕 SPAM
Du hader det. Vi hader det. Vi ville aldrig sende det.