Billede fra @hello_sofie

+
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
Mio
Visning (4,3 gange mere end målsætning)
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
I CPM-Pris
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
Frekvens i målgruppen

Er det overhovedet muligt at få fremgang i turismen med forsamlingsforbud og lukkede grænser?

Det spørgsmål stillede Destination Fyn sig selv – og besluttede sig for, at svaret til det skulle være: Let’s try! Danskerne skulle overbevises om at sætte kursen mod Fyn – og takket være en databaseret influencer-kampagne var det præcis, hvad der skete. I sommeren 2020 (altså Corona-sommeren) oplevede Fyn nemlig en stigning på 15 % i turismen. Læs med her, hvordan vi lykkedes med det 👇

Op mod sommeren gik Destination Fyn i luften med kampagnen ’Fyn skal det være’. En kampagne, der bl.a. kørte i trykte medier, i tv-reklamer, på outdoors, i aviser – og på sociale medier gennem influencers. Og netop influencer-indsatsen fik vi i STEP Influence til opgave at eksekvere. Målet var at ramme de danskere, hvis ferieplaner var blevet afblæst af corona.

Alle veje fører til … skønne oplevelser på Fyn

Billeder fra @hello_sofie og @danicachloedk 

 

@anelouisereimer

@lisevandborg

@danicachloedk

@anelouisereimer

@anelouisereimer

Databaseret rekruttering er nøglen til succes 

Vi besluttede, at indsatsen skulle eksekveres udelukkende gennem instagram. Det er nemlig i høj grad det katalog, mange af os slår op i, når vi vil have ferieinspiration. Den vigtige opgave var nu at kvalificere og rekruttere de helt rette influencers til at sælge den fynske feriedrøm. 

Når vi rekrutterer, er det aldrig på mavefornemmelser. Vores anbefalinger baserer sig altid på data, som vi får fra et intelligent rekrutteringsværktøj, der giver os dybdegående indsigt i bl.a. den enkelte influencers følgere, gennemsnitlig performance osv. Vi sætter dog altid nogle kriterier op. Til kampagnen her var kravene: 

  • Influencerne måtte ikke bo på Fyn 
  • De skulle have følgere bredt repræsenteret i hele Danmark 
  • De skulle hver især repræsentere forskellige målgrupper – og dermed forskellige ferieformer (parferie, familieferie, aktiv ferie osv.) 

På baggrund af disse kriterier og de relevante data valgte vi 5 forskellige macro influencers, som dog alle havde det til fælles, at de kunne sikre et højt reach. For at skræddersy influencernes content til deres respektive målgrupper sammensatte vi på den baggrund en pakketur til hver influencer, der matchede følgerskaren og influencerens online univers, så vi sikrede høj troværdighed, som er en afgørende faktor for at få succes med en influencerkampagne. 

De fynske hoteller byder på langt mere end bare en god nats søvn

Billeder fra @anelouisereimer og @danicachloedk


Billede fra @lisevandborg

Sprang forventningerne
med + 300 %

Og succes fik kampagnen heldigvis. Målsætningen var at få minimum 1.800.000 impressions, men resultatet endte med 7.730.159 (!!!). Men hvad endnu vigtigere er: Fyn og øerne oplevede en stigning i turismen på 15 % sammenlignet med året før, mens resten af Danmark mere eller mindre forblev status quo.

Med det håber vi, at Fyn ikke bare blev en populær destination i år, men at flere danskere har fået øjnene op for, at Fyn er mere end fin, når de skal holde ferie.

Egeskov er et ægte eventyr

Billeder fra @hello_sofie og @danicachloedk 

+
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
Mio
Visning (4,3 gange mere end målsætning)
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
I CPM-Pris
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
Frekvens i målgruppen
Karoline BoysenHead of Influencer Marketing+45 20 87 18 46kakbo@step.dk

Er du nysgerrig på, om influencer-marketing også kan skabe fremgang i din forretning?

Vi ved, at influencer-marketing er en naturlig del af mediemixet for mange succesfulde virksomheder i dag. Netop derfor har vi i STEP en hel afdeling (STEP Influence), der har specialiseret sig hardcore i netop eksekvering af influencer-kampagner. Vil du høre mere om mulighederne, så tag fat i Karoline Boysen.

STEP

Vil du være up-to-data?

Sign up til vores nyhedsbrev her, og hold dig opdateret på de nyeste muligheder i forhold til at gøre din forretning og kommunikation mere datadrevet (læs: succesfuld):

❤️ VIDEN OG INDSIGTER
Du elsker det. Vi elsker det. Vi sender det.

🖕 SPAM
Du hader det. Vi hader det. Vi ville aldrig sende det.