%
Flere eksponeringer
%
Flere reaktioner
%
Flere kommentarer

Er organisk content overhovedet værd at bruge tid på?

Det spørgsmål kan man godt stille sig selv, når man bruger en hel dag på at lave et lækkert opslag, som får 21 likes, hvor den ene halvdel er fra medarbejderne og den anden fra medarbejdernes familier. Men når man så ser andre nå 100.000 mennesker med ét opslag uden at investere en eneste krone i spend, tænker man: ”Det gad jeg sgu da også godt”. Det er derfor, vi har lavet den her case. For at fortælle dig, hvordan vi hjalp Jensens Bøfhus med en ny content-strategi til deres sociale medier, der øgede den gennemsnitlige engagement rate (by follower) på Facebook med 315 % og fik det gennemsnitlige antal eksponeringer pr. opslag til at stige med 70 %

’Reglen om konsekvent’ booster din eksponering

Fordi data fortæller os, at ’lidt af det hele-content’ ikke performer, skabte vi den nye strategi på baggrund af dét, vi kalder ’reglen om konsekvent’. Den går ud på at vælge én snæver, men klart defineret type af content – og så kun poste den type content. Konsekvent. På den måde sikrer du, at dine følgere oplever dit content som relevant hver gang (næsten i hvert fald) – for de har valgt at følge dit brand, fordi de lige præcis kan lide dén type content.

Datadrevet markedsføring er vejen til højt engagement

Hvordan vælger man så den rigtige type content til sin kanal? Vi brugte vores arketypetest, som giver os indsigt i forskellige personaers menneskelige drivere og gør det muligt for os at segmentere endnu smartere. Data fra arketypetesten.dk viste os, at størstedelen af Jensens Bøfhus’ følgere er en blanding af tre arketyper: Lover, Nurturer og Boy Girl Next Door. De tre arketyper har flere fællestræk – fx at de er stærkt relationsbårede, tryghedssøgende (’det kender jeg’) og til falds for let, ’hyggelig’ humor. Vi valgte derfor en strategi, vi kalder ’fun and games’, hvor vi konsekvent poster indsigtsbaseret content og relaterbar ’snack-size-humor’ (tænk memes), og hvor målet er at gøre Jensens Bøfhus’ følgere i godt humør og give dem lyst til at tagge deres venner. Lige præcis derfor begrænser vi også taktiske budskaber (tilbud, kampagner o.l.) til paid.

Vi har skrevet endnu mere om, hvorfor du ikke skal copy/paste organisk indhold til paid lige her

play

Mange danskere fulgte med i EM i fodbold sommeren 2021. Jensens lovers kunne lide det.
Og det kunne nogle af haterne faktisk også. 

Her kan du se eksempler på opslag med højt engagement 

Vil du se mere?

Så hop over på Jensens Bøfhus’ Facebookside her

Ikke bare heldig én gang

Før den nye strategi lå den gennemsnitlige engagement rate (by follower) på Facebook på 0,87 %, mens det gennemsnitlige antal reaktioner, kommentarer og delinger pr. organisk opslag på Facebook (konkurrenceopslag er ikke talt med) var 1.446. Efter implementeringen af den nye strategi er engagement raten steget til 3,61 %, og antallet af reaktioner, kommentarer og delinger pr. opslag er steget til 5.941. Så det var altså ikke bare en klassisk ’one-post-wonder’

Community Management er den
halve strategi

Fordi Jensens Bøfhus’ følgere vil tales til og
indgå i relationer, har vi Community Managers til
at svare på deres kommentarer – hver dag.
Deres arbejde har styrket både relationen
mellem følger og brand og brandet i sig selv.
Derfor er Community Management den halve
strategi.

”Før den nye strategi var interaktionerne sparsomme, kundeservicerelateret og mere negative end positive. Nu oplever vi en helt anden form for engagement og community. Det gakkede content giver os meget mere at arbejde med og gør det nemt for os at spille op ad indholdet og ikke bare vedligeholde, men også styrke brandet.”

Sofie Brockstedt, Community Manager for Jensens Bøfhus

%
Flere eksponeringer
%
Flere reaktioner
%
Flere kommentarer
Christina CarlssonChief Creative Officer+45 40 20 25 10chvca@step.dk

Er du nysgerrig på, hvordan en ny contentstrategi kan rykke dit brand?

Så lad os snakke. Vi har shitloads af data fra vores arketypetest. Og vi vil elske at bruge den til at hjælpe dig med at lægge en strategi, der passer til dit brand og dine følgere – og får dem til at kaste masser af likes og kommentarer efter dit content. Hvis du ønsker, at nogen skal tage sig kærligt af dit kommentarspor, har vi også et team af Community Managers, som er dygtige til lige præcis det.

mail

Vil du være up-to-data?

Sign up til vores nyhedsbrev her, og hold dig opdateret på de nyeste muligheder i forhold til at gøre din forretning og kommunikation mere datadrevet (læs: succesfuld):

❤️ VIDEN OG INDSIGTER
Du elsker det. Vi elsker det. Vi sender det.

🖕 SPAM
Du hader det. Vi hader det. Vi ville aldrig sende det.