Creative Circle Award, Silver

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
%
Kendskabsgrad i lanceringsperioden

Hvordan udvikler man et logo, der aldrig er set før, men som alle kender (og elsker)?

Da Radio4 gik i luften, var det med ambitionen om at blive Danmarks nye taleradio inden for det første år. At opnå et solidt kendskab og etablere en identitet, der både var seriøs og opmærksomhedsskabende, genkendelig og ny. Logoet skulle med andre ord skabe følelsen af, at ”det logo kender jeg ” uden at blive en gentagelse af det, alle andre gør.

Et logo, du liiiiiige skal kigge en gang ekstra på 

4-tallet blev iscenesat, fordi det netop var dét, der var unikt ved navnet. Og ved at smelte 4-tallet og A’et sammen, skabte vi et navnetræk, der på én gang udfordrer og leger med modtageren – præcis som radioens indhold også gør det. 

Den intense, næsten violette blå farve differentierer Radio4 og spiller på de blå toners tillidsvækkende karakter. Mens rammen omkring logoet med det omvendte 4-tals form tegner en underspillet taleboble, der symboliserer den dialog, som taleradioen ønsker at skabe. 

I stedet for at følge konventionerne for et klassisk radio-logo, valgte vi at tage i udgangspunkt i det formsprog, vi kender fra TV, de digitale og auditive platforme. Fordi radio ikke længere bare er lyden af en transistor, men i lige så høj grad er lyden af den digitale verden, vi lever i, hvor podcast og streaming vinder over de traditionelle måder at bruge medier på.

Vandt både kendskab og anderkendelse

Resultatet blev et stærkt logo, der på engang ligner noget, du kender og noget, du ikke har set før.

Og så blev det præcis som ønsket bemærket. Ikke blot i kommunikationsbranchen, hvor det blev honoreret med en Creative Circle Award – men også dér, hvor det var vigtigst: Hos danskerne, hvor kendskabet allerede i lanceringskampagnen voksede til 34 %.

Radio … bil *bodum bum tss*

Vi kunne ikke lade være. Det kunne Radio4 heldigvis heller ikke.


Creative Circle Award, Silver

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 . ,
%
Kendskabsgrad i lanceringsperioden
Christina CarlssonChief Creative Officer+45 40 20 25 10chvca@step.dk

Skiller dit logo sig nok ud fra mængden?

Vores designere vil elske at kaste tegnepennen op for dit brands visuelle identitet. Særligt, hvis du har lyst til at vinde priser – eller endnu bedre; hjerter med det.

Ring til Carlsson, hvis du er med på den plan 👌

STEP

Vil du være up-to-data?

Sign up til vores nyhedsbrev her, og hold dig opdateret på de nyeste muligheder i forhold til at gøre din forretning og kommunikation mere datadrevet (læs: succesfuld):

❤️ VIDEN OG INDSIGTER
Du elsker det. Vi elsker det. Vi sender det.

🖕 SPAM
Du hader det. Vi hader det. Vi ville aldrig sende det.