
Bæredygtig børnemenu øgede lysten til at besøge Sunset Boulevard

Det mest bæredygtige, vi kan give børn, er ikke at give dem noget
Da Sunset Boulevard spurgte efter idéer til, hvordan man kunne gøre legetøjet i deres børnemenuer mere bæredygtigt, foreslog vi det eneste, der er mere bæredygtigt end det mest bæredygtige stykke legetøj i verden: At lade helt være med at give dem noget. Eller – så skulle det da lige være 150.000 træer. Et tiltag, der, udover at gavne klimaet, også øgede målgruppens lyst til at besøge Sunset Boulevard.
Klima-karma.




Grøn kommunikation i børnehøjde
Selv for voksne kan bæredygtighed være en kompleks størrelse. I bogstaveligste forstand bragte vi kommunikationen helt ned på jorden og fortalte de bæredygtige budskaber med skovens dyr som talerør. Naturligvis på bæredygtige materialer.
Logoet fik det grønne snit
Til kampagnen udviklede vi en særlig bæredygtig version af Sunset Boulevards logo, som matchede de grønne budskaber.

Personalet blev bæredygtighedsambassadører
Det grønne tiltag blev forankret i hele organisationen, bl.a. med små film, der skabte intern stolthed og klædte medarbejderne på til at fortælle kunderne om, hvorfor legetøj i børnemenuer nu er fortid på Sunset Boulevard.


Skal vi også gøre din forretning mere bæredygtig?
At hjælpe brands med at iværksætte bæredygtige initiativer er noget af det bedste, vi ved. Derfor finder du blandt vores medarbejdere også en Sustainability Manager, som kan give ekspertrådgivning på området.
Vi vil elske også at hjælpe dig med at gøre verden (og bundlinjen) mere grøn. Ring til Hanne, hvis vi skal tage en snak om det.
