SLUT MED AT GI’ GAVER SOM BETALING TIL INFLUENCERS

Der findes tusindvis. Og der findes tusindvis af tusindvis, der følger dem. Influencers. En titel, der ikke længere bare er en hobby. Det er et arbejde. Derfor skal influencers også behandles som arbejdstagere. For nej. De kan ikke betale deres madvarer eller husleje med den parfume, de par sko eller det hotelophold, de har fået for at reklamere for et brand på sociale medier. Produkter og ydelser, som de ovenikøbet bliver beskattet af. I en endnu højere grad end traditionelle medier gør. Og til det skal siges, at det slet ikke er så lige til at indberette gaver til SKAT.

Nej tak til produkter som eneste honorering

Fra nu af vil vi gøre op med de urimelige aflønninger, influencers er underlagt. Det betyder, at alle influencers – micro som macro – fremover vil modtage betaling for samarbejder, vi faciliterer. Hvis du spørger os, er det den eneste og mest bæredygtige måde at håndtere influencermarketing på. Det håber vi selvfølgelig, at andre i branchen vil støtte op om og følge efter, så vi sammen kan øge både niveauet og seriøsiteten i hele branchen.

Hvis du er lidt nysgerrig på det med indberetning af gaver, så kan du læse mere her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234842

Brug for vejledning i forhold til prissætning af dine influencerkampagner?

Vi ved, at influencer marketing er en naturlig del af mediemixet for mange succesfulde virksomheder i dag. Netop derfor har vi i STEP en hel afdeling (STEP Influence), der har specialiseret sig hardcore i netop eksekvering af influencer-kampagner. Vil du høre mere om mulighederne, så ring til Karoline. Hun har arbejdet med content- og influencer marketing i +5 år for både nationale og internationale kunder. Hun taler flydende influencensk og kender til alle branchens fancy buzzwords. Hvis du fanger en hurtigtalende type med tydelig passion for feltet, så har du fået fat i den rigtige Karoline.

Tak for underskriften!

Husk at tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvis vi skal berige din indbakke. Tilmeld dig længere nede på siden.

Tak for underskriften:
lea svarrer
play
Den i banken
Del Fb Li
play
Den i bussen
Del Fb Li
play
Den i supermarkedet
Del Fb Li
Den i banken
Del Fb Li
Den i bussen
Del Fb Li
Den i supermarkedet
Del Fb Li

Skriv under i kampen
for bedre vilkår

Din underskrift symboliserer, at du (som influencer) siger nej til kun at modtage produkter, når du laver kommercielle samarbejder. Men underskriftindsamlingen er ikke kun for influences. Hvis du vil støtte op og bidrage til at transformere branchen, er din underskrift lige så vigtig. Jo flere, der skriver under, jo større mulighed får vi for at højne seriøsiteten og niveauet hele vejen rundt. Sæt dit præg og krusedulle her:

Fedt, du er med os og tak for din interesse. Vi har sendt dig en email med et link, du skal klikke på, for at bekræfte din underskrift.

Tak, vi har registeret din underskrift

Tak for underskriften!

Husk at tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvis vi skal berige din indbakke. Tilmeld dig længere nede på siden.

Hvad loven siger – den korte version

Hvis bare den fandtes … altså den korte version. Det gør den ikke. Der er (overraskende) mange og ret bøvlede regler for, hvad du må og ikke må. Både som influencer – men også som brand. Det vil vi ikke kede dig med, men du kan finde den lange version her, hvis du vil vide mere.

Karoline BoysenHead of Social & Content Strategy+45 20 87 18 46kakbo@step.dk

Vil du høre mere? Og skal vi tale lidt om, hvordan du bedst implementerer influencers i dit marketingmix?

Vi ved, at influencer-marketing er en naturlig del af mediemixet for mange succesfulde virksomheder i dag. Netop derfor har vi i STEP en hel afdeling (STEP Influence), der har specialiseret sig hardcore i netop eksekvering af influencer-kampagner. Vil du høre mere om mulighederne, så ring til Karoline. Hun har arbejdet med content- og influencer marketing i +5 år for både nationale og internationale kunder. Hun taler flydende influencensk og kender til alle branchens fancy buzzwords. Hvis du fanger en hurtigtalende type med tydelig passion for feltet, så har du fået fat i den rigtige Karoline.

mail

Vil du være up-to-data?

Sign up til vores nyhedsbrev her, og hold dig opdateret på de nyeste muligheder i forhold til at gøre din forretning og kommunikation mere datadrevet (læs: succesfuld):

❤️ VIDEN OG INDSIGTER
Du elsker det. Vi elsker det. Vi sender det.

🖕 SPAM
Du hader det. Vi hader det. Vi ville aldrig sende det.