
Slut med at honorere influencers med produkter

Det kan du få for et produkt …
Der findes tusindvis. Og der findes tusindvis af tusindvis, der følger dem. Influencers. En titel, der ikke længere bare er en hobby. Det er et arbejde. Derfor skal influencers også betales, når de indgår samarbejder. Sådan rigtigt. For nej. De kan ikke betale deres madvarer eller husleje med den parfume, de par sko eller det hotelophold, de har fået for at reklamere for et brand på sociale medier. Produkter og ydelser, som de ovenikøbet bliver beskattet af.
Nej tak til produkter som eneste honorering
Hos STEP har vi besluttet at gøre op med gifting og sourcing som eneste honorering, når vi faciliterer influencersamarbejder. Det betyder, at alle influencers – micro som mega – fremover vil modtage betaling. Produkter vil kun fungere som et supplement til det beløb, der tikker ind på influencerens konto. Hvis du spørger os, er det den eneste og mest bæredygtige måde at håndtere influencermarketing på.
Tak for underskriften!
Husk at tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvis vi skal berige din indbakke. Tilmeld dig længere nede på siden.
Tak for underskriften:

Skriv under i kampen
for bedre vilkår
Din underskrift symboliserer, at du (som influencer) siger nej til kun at modtage produkter, når du laver kommercielle samarbejder. Men underskriftindsamlingen er ikke kun for influences. Hvis du vil støtte op og bidrage til at transformere branchen, er din underskrift lige så vigtig. Jo flere, der skriver under, jo større mulighed får vi for at højne seriøsiteten og niveauet hele vejen rundt. Sæt dit præg og krusedulle her:
Tak, vi har registeret din underskrift
Tak for underskriften!
Husk at tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvis vi skal berige din indbakke. Tilmeld dig længere nede på siden.

Hvad loven siger – den korte version
Hvis bare den fandtes … altså den korte version. Det gør den ikke. Der er (overraskende) mange og ret bøvlede regler for, hvad du må og ikke må. Både som influencer – men også som brand. Det vil vi ikke kede dig med, men du kan finde den lange version her, hvis du vil vide mere.
Vil du høre mere? Og skal vi tale lidt om, hvordan du bedst implementerer influencers i dit marketingmix?
Vi ved, at influencer-marketing er en naturlig del af mediemixet for mange succesfulde virksomheder i dag. Netop derfor har vi i STEP en hel afdeling (STEP Influence), der har specialiseret sig hardcore i netop eksekvering af influencer-kampagner. Vil du høre mere om mulighederne, så ring til Karoline. Hun har arbejdet med content- og influencer marketing i +5 år for både nationale og internationale kunder. Hun taler flydende influencensk og kender til alle branchens fancy buzzwords. Hvis du fanger en hurtigtalende type med tydelig passion for feltet, så har du fået fat i den rigtige Karoline.