%
Stigning af følgere på @godmorgen_dk
%
Flere visninger end estimeret
+
%
eksponering (dansk publikum)

Da Rynkeby lancerede et nyt produkt i God Morgen® Benefit-serien, havde de brug for at skabe awareness omkring produktet og de unikke egenskaber, det indeholder.

Spørgsmålet var: Hvordan sælger man præbiotika (kostfibre, der er gode for tarmene) på en måde, der både er #instaworthy og informativ? Særligt, når det er et topic, der er reguleret i forhold til, hvad du må kommunikere. Svaret blev en influencerkampagne baseret på grundig briefing, dataindsamling og monitorering. Kampagnen er en del af et større mediemix, hvor STEP Influence har været ansvarlig for håndteringen og eksekveringen af influencerindsatsen. En indsats, der skabte trafik til websitet, fik følgerskaren til at stige med 86% i perioden og performerede 145% bedre end målsætningen i forhold til antal visninger.

@mayadroem

@mayadroem

@mettehelena

@mayadroem

@stephaniefisker

@emmamartiny

@sarahfrost

@emmamartiny

@mettehelena

@mayadroem

@sarahfrost

Kombinationen af
data og

Data er altid vores vigtigste kilde, når vi rekrutterer influencers. Men det handler ikke bare om rækkevidde og følgere. Det handler om at finde et troværdigt brandmatch. I denne case havde vi især to parametre for øje i rekrutteringsfasen:

  • Influencerne skulle matche God Morgen® som brand

  • De skulle ramme to specifikke målgrupper

Forbind forskellige platforme med influencers

Vores strategi var at tilpasse influencerindsatsen med de øvrige markedsføringsinitiativer for at skabe en connection mellem de forskellige platforme. De udvalgte influencers skabte trafik til websitet, hvor brugere kunne deltage i en quiz og lære mere om produktet. Derudover bidrog de med organisk reach, trafik, content og flere følgere til God Morgens instagramprofil.

Story af @sarafrost

@mettehelena

”Vi har i processen været enormt glade for samarbejdet med STEP Influence. De har varetaget hele processen – lige fra udvælgelse af influenterne baseret på et stærkt datasæt, opsætning af KPI’er, eksekvering og afrapportering. For os, handler det i bund og grund om at finde en hårfin balance mellem at tage datadrevne valg og opnå høj ROI – men samtidig sikre det helt optimale brandmatch og troværdighed i et influencer-samarbejde. STEP Influence har været en kompetent sparringspartner igennem hele processen og kampagnen levererede på alle de performance KPI’er, der var opsat – og faktisk mere til”

Simone Lunde Udsen, Senior Brand Manager hos Rynkeby

%
Stigning af følgere på @godmorgen_dk
%
Flere visninger end estimeret
+
%
eksponering (dansk publikum)

Både stigningen af følgere og antal visninger performer over de KPI’er, vi havde opsat i samarbejde med Rynkeby-teamet. Og kigger vi på benchmark for markedet, performer kampagnen mere end 20% bedre. Hvis du er nysgerrig på benchmark for influencer-marketing, kan du læse vores nyeste rapport her.

Christina CarlssonChief Creative Officer+45 40 20 25 10chvca@step.dk

Er du nysgerrig på, om influencer-marketing også kan skabe fremgang i din forretning?

Vi ved, at influencer-marketing er en naturlig del af mediemixet for mange succesfulde virksomheder i dag. Netop derfor har vi i STEP en hel afdeling (STEP Influence), der har specialiseret sig hardcore i eksekvering af influencer-kampagner.

Vil du høre mere om mulighederne, så tag fat i Christina Carlsson.

mail

Vil du være up-to-data?

Sign up til vores nyhedsbrev her, og hold dig opdateret på de nyeste muligheder i forhold til at gøre din forretning og kommunikation mere datadrevet (læs: succesfuld):

❤️ VIDEN OG INDSIGTER
Du elsker det. Vi elsker det. Vi sender det.

🖕 SPAM
Du hader det. Vi hader det. Vi ville aldrig sende det.