Uudnyttet data svarer lidt til at have guld liggende og samle støv

Thomas WagnerChief Commercial Officer+45 21 48 87 93torwa@step.dklinkedin

Hos STEP tror vi på, at vi kan tage dine digitale marketingindsatser til nye dimensioner. Vi har data fra 80 % af den danske befolkning. Data af høj kvalitet med mulighed for at aktivere det i markedet. Men hvad er det værd, hvis vi ikke kan omsætte det? Intet. Derfor har vi udviklet unikke teknologier til at strukturere og aktivere data.

Summen af din og vores data giver værdifuld indsigt

Hos STEP har vi – blandt meget andet – segmenteret 4,2 millioner digitale kontakter, så vi kender deres arketyper. Et datapunkt, ingen andre i bureaubranchen har. Når vi så sætter din data i samspil med vores egen, giver det os en værdifuld indsigt i kundetyper, demografi, drivers, handlemønstre etc. Din og vores data er altså et afgørende grundlag, når vi skal arbejde med datadreven markedsføring (fx automatisering og personalisering af mailflows og kundeklubber).

Data science er lige så avanceret, som det lyder. Vil du basere din forretning på data, er du havnet det rigtige sted

STEP opererer med 5 forskellige specialist-enheder:

  • Data Engineering
  • Data Science
  • Business Intelligence
  • Machine Learning og AI
  • Audience og Customer Data Management (CDP)
  • Marketing automation

Lad os blive mere konkrete på, hvordan data kan aktiveres og anvendes, når du gør det sammen med os:

Data cloud:

I vores data cloud-team arbejder vi med grundlaget for de andre dataindsatser, du sætter i gang. Fx bruger vi cloud data til at lave bl.a. forretningsanalyser og avancerede e-mail-flows.

Inden for data cloud arbejder vi med:

  • Opsætning og drift af datajobs, fx indtræk af data fra datakilder via API, SFTP (data integrationer) eller andet
  • Design og udvikling af cloud-løsninger, herunder databaser og datahubs i Google Cloud
  • Audience Matching (Arketyper) – det kan du læse mere om her.

Business Intelligence:

I Business Intelligence Unit (BI) transformerer vi din virksomheds rå data til essentielle forretningsindsigter (og ofte også aha-oplevelser for vores kunder). Vores vigtigste værktøj er Power BI, som vi bruger til at skabe interaktive rapporter og dashboards, så du får dybdegående indsigter og overblik over din forretning.

Når vi arbejder med Business Intelligence, arbejder vi med:

  • Kunderådgivning og behovsafklaring – herunder best practice
  • Databearbejdning og klargørelse til forretningsindsigter og rapportering (data management)
  • Design, udvikling og drift af rapporter og dashboards i PowerBI
  • Dataanalyse

Machine learning og AI:

Vi laver predictions af dine kunders præferencer og handlinger. Forudsigelser, som vi kan bruge til at optimere din kunderejse, din kommunikation – og ja, sommetider hele forretningen.

Når vi arbejder med Machine learning og AI, arbejder vi med:

  • Predictive analytics – herunder afdækning af behov og succeskriterier
  • Udvikling, test og tuning af machine learning-algoritmer
  • Automatisering og implementering af løsninger
  • Evaluering og optimering af modeller

Audience og AdTech:

Vores Audience & AdTech-team arbejder med Customer Data Management, dvs. opsamling af bruger- og adfærdsdata på tværs af digitale platforme. Det er data, som vi bruger til at udvikle og optimere segmenter, som så aktiveres i form af nye og skarpere målgrupper på relevante platforme.

Customer Data Management kan ikke bare optimere effekten af kampagner; det kan også hjælpe dig til at forstå din målgruppes adfærd.

Vi hjælper også med opsætning af Consent Management Platform, hvor vi agerer GDPR-politi og sikrer, at dit site overholder reglerne for korrekt cookie-samtykke og behandling af persondata. Slut med at svede over det.

Når vi arbejder med Audience og AdTech, arbejder vi med:

  • Implementering af Customer Data platform (CDP) og indhentning af kunde- og adfærdsdata
  • Udvikling, optimering og vedligeholdelse af audience segmenter
  • Integration og aktivering af audience data via marketingkanaler og platforme
  • Implementering og drift af Consent Management Platform

E-mailmarketing:

Vi designer datamodeller til håndtering af permissions- og datadrevet indhold i e-mails og udvikler automatiserede e-mailkampagner og -programmer i vores automation-platforme (Oracle Responsys eller ActiveCampaign).

Og vi tør godt lægge hånden på kogepladen og sige, at e-mail automation er én af den slags indsatser, hvor der nærmest er garanti for et løft i performance af din e-mailmarketing.

Når vi arbejder med e-mailmarketing, arbejder vi med:

  • Behovsafdækning og succeskriterier
  • Design af datamodel og indhentning af data
  • Udvikling af templates og automatiserede e-mailkampagner
  • Integrationer, håndtering og opbevaring af permission data
  • Evaluering og optimering af kampagnelevering, permissionsdatabase og brugeradfærd
Del
Fb Li
Thomas WagnerChief Commercial Officer+45 21 48 87 93torwa@step.dklinkedin

Førende virksomheder er tre gange mere tilbøjelige til at investere i data end andre*. Er du en af dem?

Så ring til Thomas. Han har arbejdet med at anvende data til at skabe kommerciel værdi i mere end 25 år på det danske, europæiske og asiatiske marked. Thomas’ datadrevne mindset bunder nok i hans mantra ”der er ingen værdi i at være heldig i marketing” – for held er svært at gentage, men det er succeser ikke, hvis man ved, hvad de kommer af. Får du fat i en meget rar og afslappet mand med sjællandsk dialekt, så er det den rigtige Thomas, du har fat i.

*https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-analytics/our-insights/global-survey-the-state-of-ai-in-2020